18. jun. 2011

Om en chili-plante...

Min (Jens') svigerfar gav mig for et par ugers tid siden en chiliplante. Samme gjorde han sidste år – og den producerede bare så fortrinligt, at jeg virkelig var nervøs for hvor godt denne (som han leverede i år) kunne leve op til standarden.

Det er endnu ikke testet hvor godt den producerer. Men den er på vej! Den gror flot og der er blomsterskud op til flere steder.

Jeg besluttede at den skulle stå lidt pænere end "bare" i en ordinær blomstervase. Efter lidt overvejelse faldt beslutningen på at plante den i en gammel kaffedåse. Charlotte og jeg købte denne dåse for efterhånden mange år siden. Det var, kan man sige, ét af vort første møder med genbrug.

Vi har ofte snakket om at plante urter el.lign. i sådanne dåser. Nu er tiden moden – mens Charlotte er udenbys. Så må vi se hvad hun siger når hun kommer hjem.

Jeg har lavet en lille video over processen med at plante den fine chili. Enjoy!

Musik: Leo Nymand fra bandet Edge. Se her: http://www.myspace.com/edgeband1





0 kommentarer: