12. feb. 2012

Gang i strikkepindene

Der bliver strikket hver eneste aften herhjemme i det lille hus i Pandrup. Jeg har strikket fast de sidste to års tid, og jeg elsker det. Ja, faktisk er jeg mere eller mindre afhængig og lider af massive abstinenser, hvis jeg ikke har købt garn til et nyt projekt, når det foregående afsluttes.

Jeg er ikke nogen mesterstrikker og det går temmelig langsomt, men jeg kan dog mærke klare fremskridt, så noget har jeg da lært de sidste par år.

Et af mine nytårsfortsætter for i år var at udfordre mig selv noget mere inden for strik. Indtil videre har det primært været ret simple opskrifter med ren glatstrik, så nu syntes jeg efterhånden det var på tide at vove sig ud i noget lidt mere avanceret.

Lige nu er jeg igang med denne fine bluse:


Opskriften har jeg fået fra denne fine blog

Det er første gang jeg strikker efter en vintageopskrift (det længste jeg indtil videre er gået tilbage, er 70'erne), og jeg har både været igang med at ændre på størrelsen og har lært at strikke kniplingemønster - et godt første projekt i forhold til mit nytårsfortsæt.

Næste projekt er også allerede planlagt. Jeg er blevet dybt forelsket i 40'ernes strikmodeller, og har lige netop investeret i et fint hæfte med kjoleopskrifter (købt på Etsy af samme person som har mønsteret på blusen på hendes blog). Så nu skal der strikkes en kjole - denne her højst sandsynligt :



Med min fart kommer det sikkert til at tage et par år, men pyt... jeg tror, det er det hele værd!

2 kommentarer:

fasterfis sagde ...

Årh hvor er de fine! Jegglæder mig til at se dem færdige!

HaarogHaar sagde ...

Det gør jeg også :-)

Blusen er jeg halvvejs med, og kjolen er stadig kun i tankerne - jeg glæder mig dog virkelig virkelig meget til at give mig i kast med det.

Elsker strik!!!